niedziela, 16 sierpnia 2009

Tłumaczenia frywolne: Don't worry, be happy

Oto moja mała piosenka,
Trochę chujowa i w tekście cienka
Nie martw się, bądź szczęśliwa!
W każdym życiu są jakieś kłopoty
Napieprza serce lub od chuja roboty
Więc nie martw się, bądź szczęśliwa

Nie masz gdzie położyć głowy
Bo ktoś rozjebał Ci łóżko do połowy?
Nie martw się, bądź szczęśliwa!
Za dom niepopłacone rachunki
I przeprowadziłaś się do ćpunki?
Nie martw się, bądź szczęśliwa!

Popatrz na mnie, jestem szczęśliwy
Masz, to mój numer: 123456789
Jak będziesz smutna, zadzwoń
A ja Cię pocieszę

Nie masz kasy, a piwo się skończyło
Uśmiech ni chuja nie wchodzi na ryło
Ale nie martw się, bądź szczęśliwa!
Bo kiedy się martwisz, buźka Ci się krzywi
I wszyscy dookoła są zajebiście nieszczęśliwi
Więc nie martw się, bądź szczęśliwa!

To właśnie moja piosenka
Napisałem ją, bo ja nie pękam
Nie martw się, bądź szczęśliwa!
Posłuchaj mnie, do jasnej cholery!
Trzeba mieć twardą dupę i mocne plery
Więc nie martw się, bądź szczęśliwa!

(fiu fiu-fiu fiu-fiu-fiu-fiu fiu-fiu fiu)


I oczywiście oryginał:

Here is a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't worry be happy
In every life we have some trouble
When you worry you make it double
Don't worry, be happy

Ain't got no place to lay your head
Somebody came and took your bed
Don't worry, be happy
The land lord say your rent is late
He may have to litigate
Don't worry, be happy

Lood at me I am happy
Don't worry, be happy
Here I give you my phone number
When you worry call me
I make you happy
Don't worry, be happy

Ain't got no cash, ain't got no style
Ain't got not girl to make you smile
But don't worry be happy
Cause when you worry
Your face will frown
And that will bring everybody down
So don't worry, be happy (now)

There is this little song I wrote
I hope you learn it note for note
Like good little children
Don't worry, be happy
Listen to what I say
In your life expect some trouble
But when you worry
You make it double
Don't worry, be happy

Don't worry don't do it, be happy
Put a smile on your face
Don't bring everybody down like this
Don't worry, it will soon past
Whatever it is
Don't worry, be happy

4 komentarze:

  1. Przepraszam, że się wtrącę ale nie mogłam się powstrzymać. Nie znam zbyt dobrze angielskiego i z ciekawości chciałam się przekonać na ile Twój tekst odbiega od oryginału. Wkleiłam angielską wersję w pierwszego translatora, jaki znalazłam w necie i oto co mi się pokazało:

    Tutaj jest mały (niewielka ilość; trochę) śpiew napiszę Wam moglibyście potrzebować (chcieć) żeby śpiewać to zaznaczać (uwaga) dla uwagi nie niepokoi jest szczęśliwy W każdym życiu (długotrwałość) my ma niektóre (pewna ilość; niedużo) zmartwienie Kiedy wy niepokoicie was wyrabiacie temu podwójne nie niepokoi, jest szczęśliwy *Ain't* otrzymywany żadnego miejsca kłaść (leżeć; układać) wasz głowa (główny) Ktoś przybywał i wziął wasze łóżko (podstawa) nie niepokoi, jest szczęśliwy lord ziemi mówią (przemawiać) wasze komorne jest późny (ostatni; późno) On może ma *litigate* nie niepokoi, jest szczęśliwy *Lood* przy mnie JA jestem szczęśliwe nie niepokoi, jest szczęśliwy Tutaj daję wam mój numer telefonu Kiedy wy niepokoicie dzwonek ja wyrabiam wam szczęśliwi nie niepokoi, jest szczęśliwy *Ain't* otrzymał (otrzymany; dostał się) żadnej gotówki, *ain't* otrzymał (otrzymany; dostał się) żadnego stylu *Ain't* otrzymywany nie dziewczyna wyrabiać wam uśmiechacie się Ale nie niepokoi jest szczęśliwy Powód kiedy wy niepokoicie Wasz twarz (wobec) będzie (wola) *frown* I który będzie przynosić wszelkiemu (wszyscy) na dół Tak (więc) nie niepokoi, jest szczęśliwy (teraz ) Tam jest ten (to) mały (niewielka ilość; trochę) śpiew napiszę mam nadzieję wy uczycie się (poznawać; dowiadywać się) tego uwaga dla uwagi Lubią dobry mały (niewielka ilość; trochę) dziecci nie niepokoi, jest szczęśliwy Słuchają co mówię (przemawiać) W waszym życiu (długotrwałość) spodziewają się niektórego (pewna ilość; niedużo) zmartwienia Ale kiedy wy niepokoicie Was wyrabiacie temu podwójne nie niepokoi, jest szczęśliwy nie niepokoi robi nie robi to, Jest szczęśliwy Kłaść (położył; położony) uśmiech na wasz twarz (wobec) nie przynosi wszelki (wszyscy) na dół podobny do to nie niepokoi, to będzie (wola) wkrótce przeszły (przeszłość) Cokolwiek to jest nie niepokoi, jest szczęśliwy.

    Zwątpiłam. Niby pomocne narzędzie, ale czy na pewno? I jak to-to przetłumaczyć z "polskiego na nasze"?

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba znać całkiem przyzwoicie angielski, żeby korzystać z translatorów, a i wtedy jest to dość ciężka praca ;-) Szczerze mówiąc uważam, że to zwykła strata czasu...

    Szybkie tłumaczenie na polski leży tutaj: www.mkoziara.pl/happy2.html (niestety w komentarz nie mogę nic wkleić).

    Michał (znów się nie zalogowałem)

    To powyżej jest oczywiście... frywolne ;-)

    OdpowiedzUsuń

Parę słów na temat krów: